A3 har nu en TUK TUK kaffevogn, så vi skal på gaden!

Velkommen til til TUK TUK FÆLLESSKABET 😊

Hvad drømmer du om?

Nu starter et helt helt nyt projekt, som vi rigtig gerne vil have en skøn og god gruppe til at løfte og være engagerede i. Vi har fået fingre i en TUK TUK kaffeknallert-vogn, som kan køre ud på gaden og til events i Aarhus – og fra den kan vi servere kaffe og andet fra bagpartiet til glæde for alle mulige mennesker, som vi møder på vores vej.

Vi har den ide´ at vi alle har godt af at snakke om, hvad vi drømmer om at gøre. Om hvad vi ville gøre, hvis vi kunne. Hvordan vil vi kunne skabe livsbalance? Hvordan vil vi tilgå de store skift i livet – fra jobliv – til seniorliv, fra uddannelsesliv-til arbejdsliv, fra børnefamilieliv-til-egetliv?

Vi er så bundne af at handle og at ordne. At gøre vores pligter. Af at gøre det vi bør gøre. Men hvad nu hvis det er meget bedre at gøre det, vi inderst inde ønsker at gøre. Det vi drømmer om, hvis vi giver os tid til at være og mærke efter.

Det vil vi gerne snakke med alle om. Med unge og ældre. Med studerende og seniorer. Med travle børnefamilier og ambitiøse singler. Med hjemløse og ”skæve” mennesker. Alle har en drøm. Alle har noget på hjerte. Og vi vil møde folk med åbenhed og nysgerrighed og interesse.

Vi kunne tænke os, at TUK TUK fællesskabet bestod af godt 20 personer til hver en tid og at vi som minimum er på gaden 6 gange om måneden. At vi er tre afsted hver gang, så vi både kan snakke, hygge og lave kaffe. Vi tilbyder alle medlemmer et kursus i kaffelavning, TUK TUK kørsel og dialog-redskaber. Det er meningen, at vi selv skal have det sjovt sammen, når vi tager afsted.

Der vil også være opgaver som: Booking. Administration & regnskab. Frivillig-Koordinering. Indkøb og Ledelse. Vi tænker, at vi holder fællesmøde med en gang suppe eller andet godt cirka hver anden måned, så vi kan høre om oplevelser og erfaringer ”from the road”.

Hvilke produkter vil vi sælge? Det skal vi finde ud af. Kaffe af forskellig slags. Iskaffe? The? Boller og kage? Sagen er den, at vi blot skal have TUK TUKken til at køre rundt. Vi er alle frivillige og udgifterne er til forsikringer, Mobile-Pay, kaffe, mælk, benzin, garage og alt det, som vi har brug for. Der er regler for hvor man må sælge kaffe på gaden i Aarhus og dem følger vi selvfølgelig. Men vi kan også blive spurgt om vi vil komme til events og arrangementer.

Hvor om alting er: Vi skal have et start-up møde!

Kommer du? Tager du din ven med?

Er dit inderste ønske ikke bare at være en mini-barista der sælger kaffe på gaden i Aarhus og være den der spørger mennesker; ”Hvad drømmer du om?” Og at være en del af et fællesskab, der vil hjælpe drømme-snakken på vej med en god kop kaffe?

Vi har brug for dig, så vi mødes ganske uforpligtende

torsdag den 27. oktober kl.15.30 til 17.00

Har du spørgsmål så tag kontakt med Carsten Borup på aktivalder@gmail.com

Stedet vi mødes er ”Solsalen” på Frederiksbjerg lige ved Ingerslev torv på N. J. Fjords Gade 3 B. Aarhus C.

Vi glæder os til at se jer 😊 Carsten og Helga

Initiativgruppen fra foreningen A3

"EngAgerede Alders Aktivister – Anti Ageism Activists"

30 visninger0 kommentarer