”Fordom og Fællesskab Uanset Alder”

Kære dig uanset din alder

Du inviteres hermed til start-eventet ”Fordom og Fællesskab Uanset Alder

Tirsdag den d. 21. maj fra kl. 14:30-17:45

i STAKLADEN, Ndr. Ringgade 3, Aarhus C.

Vores formål med projektet og start-event er at undersøge og bearbejde modstande, fordomme og andre aldersbarrierer og forsøge at skabe inspirerende og meningsfulde forbindelser på tværs af aldre.

Vi oplever, at vores samfund alt for mange steder er opdelt i aldersghettoer, hvor fordomme og mangel på forståelse for andre aldersgruppers livsvilkår ofte præger vores samvær, det gensidige kendskab og vores interaktioner.

Fordom og Fællesskab Uanset Alder” adresserer disse udfordringer ved at skabe rum for nærværende møder på tværs af alder. Denne event følges op af temamøder, sociale arrangementer, gadeaktivisme og indslag i den offentlige debat.

Dagen byder på workshops og netværksmuligheder, talks af forskere og eksperter og interviews af tvær-generationelle venskaber, der kan bidrage til at åbne op for naturlige relationer på tværs af aldersforskelle.

Projektet er et samarbejde mellem flere forskellige aktører, herunder foreningen A3, Studenterhus Aarhus, spillestedet TURKIS, UKON A/S, Institut for (X), HUSRUM, Foreningen Falk, Hop Spots og Daghøjskolen Kompetencehuset.

Vi har alle en fælles vision om et samfund, hvor alle er med, og hvor alder ikke er en hindring for fællesskabet.

Vi håber, at du har lyst til at være med til at sætte dit præg på dette vigtige projekt og bidrage til at skabe positive forandringer.

Vi tror på, at vi i fællesskab kan gøre en forskel og bane vejen for et mere åbent og mangfoldigt samfund, hvor vi i alle vores aldre føler os inkluderede og værdsatte.

Vi ser frem til at møde dig til et event, hvor vi inviterer dig med på en spændende rejse mod et forhåbentligt mere aldersvenligt samfund.

Deltagelse er gratis. Der vil blive serveret drikkevarer og kage, men tilmelding er nødvendig.

Du kan tilmelde dig ved at skrive til aktivalder@gmail.com med mærket ”21. maj”

Carsten Borup & hele gruppen som samarbejder om projektet