SuperSenior generalforsamling i A3

Super seniorerne kommer! Og vi udfordrer samfundene over hele kloden om at gentænke forståelsen af alder og tilbagetrækning.

Vi er de nye seniorer som har levet hele vores liv efter 2. verdenskrig. Vi er den største generation nogensinde og vi oplever at verden er voldsomt forandret i vores levetid.

Vi kan ikke se et samfund for os, hvor 25% af befolkningen skal leve passivt i 30 år. Vi vil ikke og vi tror slet ikke på, at samfunds-husholdningen kan holde til det.

Vi bliver nødt til et revolutionere forståelsen af pension og tilbagetrækning.

Vi skal redefinere samfundets syn på aldring, så det lange ældre liv bliver fyldt med gode boliger, blanding af generationer, frivillig og fleksibel deltagelse på arbejdsmarkedet, muligheder for aktiv deltagelse i samfundslivet på alle planer, livslang læring, frihed til at være sig selv og til at udvikle sig og have muligheder for gode år hele livet.

Sådan lød det på Foreningen den 3. alders første ordinære generalforsamling, hvor 16 ud af foreningens nuværende medlemsantal på 38 personer var mødt op.

Det var udendørs. Det var sol og skygge. Vind og lidt koldt. Kaffe og kage.

Det cirka 2 timer lange møde foregik i en dejlig stemning med masser af indbyrdes snak og med oplæg fra både teatergruppe, De Vises Råd, boggruppen, faBRIKs- lokalegruppen og bestyrelsen. Budget og regnskab blev gennemgået og kontingentet besluttet til stadig at være på 0 kr.

Vi fik valgt en ny bestyrelse, som fremover har følgende medlemmer:

Signe Nielsen. Claus Thure Hastrup. Leif Christiansen. Elsebeth Lerche.

Pia Sofie Hansen. Anne Schaarup Andersen og Pia Gjermansen (supl.)

Bestyrelsen konstituerer sig selv.

Vi glæder os til også snart at kunne holde stormøder og seniorlaboratorier indendøre. Og til at give den fuld gas med debat og viden om de nye seniorer.